I UNT IDAG

Idag kom artikeln om vårat stjärngäng i unt! Jättekul! Finns på nätet också :)

BESÖK I SKOLAN

Liten blir stor och idag var vi i skolan på öppet hus. Rektorn var sjuk och man fick ingen info alls. Ingen visste något alls och alla barnen sprang mest runt. Ska det vara så? Hade velat ha lite kött på benen i alla fall. Hur saker och ring funkar, överinskolning, barngrupper, tider mm. Ingenting. Gick hem och ringde runt till andra skolor. ska försöka komma och besöka en annan skola för att få jämföra med någonting. De skolorna verkar ha lite framförhållning och haft föräldramöte för de nya barnen redan i januari. 10 dagar har vi att bestämma oss på och här ute tar de väl föregivet att man väljer denna skola. Så av den anledningen behöver man inte informera eller engagera sig?
Påvägen till jobbet en h senare ser jag att även järngallret i busskuren är nersparkat. 2 av fyra rutor var i glas och de har varit smashade sen nån vecka tillbaka. För 6 mån sen fick vi järngallret för nån pajade rutorna hela tiden. De blåser rakt igenom och man ser inte ut. Trodde det var omöjligt att få ner gallret men skitungarna har lyckats ändå. Sånt gör mig skitförbannad. Förra sommaren hade de så trist att de skar upp cykelsadlarna också och kastade sten genom rutorna i gamla k märkta ålderdomshemmet.
Nog om det..  Snart helg! Längtar!

LILLPRINSEN 6 ÅR

Emil fyller 6 år idag och sitter ni bredvid mig och frågar hur man skriver 18 och 19. Han har skrivit Emil 6 år och även en 5:a. Tror den mest står för morbror...

Han firades imorse med paket på sängen och fick en hockeytröja nu lagom till os, en bok om siffror, en plånbok, flygplansfilmen och ett våffeljärn.
Vi åt våfflor till frukost. Och Emil bjöd på fika på dagis.
Lillebror tyckte det var högst orättvist fast han bjöd på fika förra veckan :)

Väl hemma kom mormor Maija och vi åt middag. Sen var det filmmys med nya filmen och popcorn. Jag slumrade till ett ögonblick och är nu inne i andra andningen.
Har haft en jättemysig dag idag! Tänk att lillprinsen blir 6 år idag!! För lillprins det kommer han alltid att vara. Den stora prinsen han blir 31 i år och så har vi lilla solen.. :)
Fin familj jag har!! <3

BILDER FRÅN SÄLEN

NY VECKA

Kalasande i helgen och nu har en ny vecka börjat igen. Barnen har fått en massa fina presenter och vi har fått vila upp oss :)
Sixten och jag sov till 10 i lördags och i söndags så hjälpte A pappa och vi var hemma och mös. Pysslade, byggde lego och åkte en sväng till Ikea och köpte en ny kastrull. Den gamla fick vi slänga efter att vi lagat stuvade makaroner :)
Och ett microlock som vi saknat i 6 månader :)

Fullt ös denna vecka för min del. Sen kväll ikväll på jobbet och en extra träning med div 3 laget igår och jobb fram till träningen imorgon.
Tror torsdagen ser likadan ut. Förra veckan i sin tur hade jag jättelite att göra. Någon kund om dagen bara. Väldans skönt! :))