OKTOBER BARA SUSADE FÖRBI!

Tänkte ge er lite spridda skurar på bilder från Andreas 29 års firande, röjningen hos mormor, Championscup i Umeå och kanske en och annan renoveringsbild =P

Födelsedagsbarnet bjöd på paj hemma vid långbordet i hallen slash vardagsrummet

Vi rensade vinden hemma hos mormor och hittade mycket skräp men också lite guldkorn, här är mest bilder på havet av prylar och på den figga lösningen med traktorn som morfar körde upp till lilla vindsfönstret så de kunde hiva ut grejer där :)

Från Umeå och Champions cup..

Lite blandat hemifrån och mina nyklippta små gossar. Emma var här och klippte oss för lite drygt 2 v sen och Sixten satt som ett ljus i 28 minuter medan hon finklippte honom korthårig. Emil var mer besvärad och flyttade huvudet emellanåt och undrade när hon var klar..

PATRIK SJÖBERG

Någon som läst Patrik Sjöbergs bok?

MITT I VECKAN

Onsdag och denna vecka har gått ovanligt långsamt..
Varit tre dagar på salongen och igår var jag med mamma på fiskspa.
En upplevelse. Jag var mest impad över fiskarna och resultatet blev inget att skryta över.

Har varit på en lansering och workshop för ett nytt nagelmärke i början på veckan. Det är alltid roligt och intressant men man kan inte utvärdera när alla produkter inte finns. Denna gång en vit gelé som vi gör det franska med. Det är den gelén av alla som är mest intressant.

Har gjort mina egna naglar här hemma igår kväll. Som vanligt går det väl inte att ladda upp bilder över telefonen men jag testar tålmodigt ännu en gång.

Imorgon blir det bank på dagen och en kund på kvällen.
Fredagen bjuder Madelene och Hugo på middag och i helgen gör vi ett sista ryck i hallen så vi blir klara innan vi åker på semester :)

VINDS RENSNING

Skulle hjälpa mamma att plocka ner en spinnrock och några andra grejer från mormor och morfars vind idag men det gick allt annat än snabbt. Det var miljoner saker däruppe och vi hämtade tillslut traktorn och mamma och Andreas hivade ut bråte ur det lilla vindsfönsteret ner i skopan.
Hoppas att bilderna går att kassa upp via mobilen annars kommer de i samlat senare.

Har fått med mig 3 gamla Jättefina pinnstolar hem, ett fällbart bord och tre äppellådor.

Nu slöar vi framför soffan. Andreas ger hunnit med ett besök på närakuten då han klev på en rostig spik som gick rakt genom skon. Han fick en stelkrampspruta.

Imorgon kommer pappa och hjälper till med att sätta in våra nya fönster, tre stycken. Vi går och leker en stund nere hos kull..

SPONTANT SKRATT

Fast jag kan nog se det hundra gånger och skratta lika gott ändå. När hon målar läppstiftet! :)

ONE STROKE

Marie och ja har nu avslutat en tre dagars kurs med one stroke teknik. Det betyder med enkla ord att man målar med ett drag. Vi har målat blommor och blad i tre dagar.
Det har varit fantastiskt skoj och så enkelt med en bra lärare och när man får lära sej grunderna ordentligt. Tänkte visa lite bilder :)

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Oct. 12, 2012

Efter två dagars övande..

KURS

Imorgon blir det kurs för mig och Marie i tre dagar i Stockholm. Ska bli jättespännande! Vi ska lära oss måla blommor :)
Får ta kort så jag kan visa sen, ska bli jättekul!

HOTELLRUMMET

Ligger på hotellrummet och har precis insett att vi bara har 1,2,4,6 och Barnkanalen. Ikväll blir det skalan och sen sova.
Sixten var vaken mer eller mindre hela natten och jag fick en sammanhängande timme mellan 05 och 06 innan vi tog hos till flyget.

Resan till Umeå gick jättesnabbt. Knappt att vi hann upp i luften förens vi skulle landa.
Har gjort stan idag och imorgon eftermiddag är det första matchen. Hoppas att de vinner då så vi kan få se en till på söndag.
Imorgon på dagen ska vi besöka en fotoutställning.

I övrigt är det skitväder i Umeå. Kallt och har regnat hela dagen.

PACKA

Sitter i soffan med två sovande killar. Imorgon åker jag och mamma upp till Umeå och kollar på innebandy.
Så det blir en tidig morgon och ska börja packa lite. Verkar inte bli något vidare väder så ett paraply lär åka med men gummistövlarna får nog vara hemma.
Om något vet något sevärt alt besöksvärt i Umeå så säg gärna till :)

VÄGGEN BORTA!

En liten försmak på hur det blev. Just nu är det saker överallt och vi ska hitta ett bra sätt att möblera på...

LASAGNE

Sixten är sjuk idag med feber så vi tar det lugnt, kollar på film, och funderar på middag till kvällen. Tänkte göra lasagne. Sitter och kollar på receptsidorna och vet tre stycken. Finns det någon annan bra receptsida att tipsa om?

Pysslar lite i vardagsrummet och har massor med saker att plocka ner och hela källaren, köket och övervåningen måste städas..